lautan itu meggoda .
31 May 2016
2:07 PM
0 COMMENTS


Di pasiran pantai
Aku berjalan menuju ke suatu medan
Di beri nama tengah lautan
Terasing dari pekikan sama kesibukan

Hari makin malu untuk bertemu
Mentari mulai pulang
Bulan mula terjaga
Bintang mula berkerja

Di medan ini
Aku berdiri tegak memandang lautan luas
Tiada kesebokan
Tiada pekikan
Diam dan sunyi sepi
Hanya yang dengar alunan angin
Rentakan ombak
Gelora lautan

Lautan mula menghalau aku jauh pergi
Pulang kau ke daratan
Aku pulang dari lautan
Duduk di sisiran
Berteman pasir sama batu karang hancur

Bulan tegah berdiri atas paksi
Terpacak tegak di atas kepala
Cahayanya mula timbul
Memandar di setiap pelosok pantai mahupun lautan

Bersama aku bertemankan pena sama buku
Punggung menerjah sisiran
Lautan gembira beraksi
Bersamaan juga dengan angin layu

Pancaran rembulan samar samar itu
Tercipta cerita ini
Di adaptasi deruan lautan sama layuan angin
Juga asyikan bulan sama megahnya kelipan bintang

Puisi mula di reka untuk di jadi cerita
Untuk di kenang di hari uzur nanti
Untuk di cerita pada generasi

Adakah keindahan itu benar
Tenang itu hujud
Percikam ombak itu reality
Sama deruan angin itu mengasyik

Lemparsn sudah berada di titik terakhir
Pulang lah aku 
Kata ombak
Pergi lah kau
Kata deruan angin
Seakan berdengki aku di sini

Punggung di sapu
Aku lalu pergi
Tinggalkan bekas punggung
Sama jejak kaki
Yang selepas iini di lenyapkan deruan ombak

Pulang aku ke kamar 
Mimpi sedang.menunggu untuk aku perkosa .

OLDER POST | NEWER POST



just need to click "go" once



//follow //follow //follow //xoxo



credits:

'Nightclubbing' was handcoded by lithium and colours can be found on the color-hex site.









adlinamansor
29 november 1994
Bachelor in ISE

SHAZLIZAHARI


TWITTER FACEBOOK TUMBLR